Kasprowy Wierch - Zakopane .

18 września 2012

Hej Kochani !!!

Dziś razem z Andrzejem i jego rodzinką , wybraliśmy się na całodniową wycieczkę  do Zakopanego.
Z Koniakowa do Zakopanego jest 141 km  , więc nie całe 2 godz. i 20 min.
Wyjechaliśmy o 6.45 i kierowaliśmy się na Żywiec , Suchą Beskidzką ( gdzie trwają remonty i trzeba jeździć objazdami ale nasz kierowca dał radę ) , później Zawoja , Nowy Targ i Zakopane.
Przejechaliśmy obok słynnego ronda Jana Pawła II , muszę przyznać że pierwszy raz widziałam tak dopracowane rondo . Znajduję się tam fontanna i małe oczko wodne , no coś pięknego a wokoło rozkwitają różowe kwiaty.

Zaparkowaliśmy na ul.Bronisława Czecha i udaliśmy się na busa , który nas zawiózł do słynnej kolei Kasprowy Wierch. Wspomnę , że za busa zapłaciliśmy 3 zł za osobę. Nie można wjeżdżać tam swoim autem , ponieważ jest zakaz. Więc albo bus albo pieszo.
 Mieliśmy w planach wyjechać kolejką na samą górę. Wspomnę , że Kasprowy jest najpopularniejszą narciarską górą Polski , o wysokości 1987 m. n. p. m.
Po wyjściu z busa , od razu podszedł do nas "student" , który zaproponował nam , że jeśli zapłacimy 10 zł od każdej osoby to będziemy mogli się wbić do kolejki..... masakra ale cóż.
Moi drodzy to jest jakiś obłęd. Jak zobaczyłam tą kolejkę , która ciągła się w nie skończoność i nie było widać końca , odechciało mi się wszystkiego :(
Mieliśmy do wyboru albo idziemy na koniec kolejki i czekamy 4 - 5godz. na to aby kupić bilet i wyjechać tam i z powrotem albo zapłacić i wbić się na początek i czekać tylko 1 godz. :-D

Nieźle studenci zbijają na tym fortunę , bo każdy chcę się szybciej dostać więc i też wszyscy płacą!!
Proszę bardzo tutaj macie fotkę :

Po długim czekaniu w kolejce , w końcu dostaliśmy się do kasy.
Ja z Andrzejem kupiliśmy sobie bilety ulgowe , które kosztowały nas 39zł za os. w dwie strony.
Normalny bilet kosztuje 49 zł. Więc polecam zabrać ze sobą legitymacje.
Wyjazd do góry trwa 12 min. W jednym wagoniku mieści się 30 os.
Na bilecie jest informacja , że wyjazd w naszym przypadku był o 12 i zjazd mieliśmy o 14. Czyli chodzi o to , że do 14 musimy zjechać na dół.

Pierwszy wjazd rozpoczął się w dolnej stacji Kuźnice. Trwał max. 5min. Później przesiadka w stacji pośredniej Myślenickie Turnie i wjazd już na samą górę czyli stacja górna Kasprowy Wierch.

Tutaj kilka fotek z kolejki. Na szczęście kolejka jest tak skonstruowana , że można robić zdjęcia i podziwiać widoki.

W stacji górnej , w budynku znajdują  się toalety(płatna 2 zł)  , restauracja i stoisko z pamiątkami(drogo jak nie wiem co....frytki 8 zł masakra !!!).
 Muszę przyznać , że była pierwszy raz na Kasprowym Wierchu i to co zobaczyłam zapamiętam do końca życia. Mieszkam w górach to fakt , ale te widoki które dziś zobaczyłam powaliły mnie na kolana .

Spójrzcie sami :
Tutaj jest widoczek stacji górnej :

oczywiście nie mogło zabraknąć naszej fotki :
( mam nadzieję , że nie będziesz zły , że ją wrzuciłam )

Tutaj widać kolej krzesełkową Gąsienicowa:

A tutaj jeszcze parę widoczków z drugiej strony.

I to by było na razie tyle :D zapraszam serdecznie do drugiej części. Gdzie opiszę co jeszcze zwiedziliśmy i co ciekawego zobaczyliśmy. Wkrótce pojawi się również  filmik , link będzie w następnym poście.