Walka z zaskórnikami i przebarwieniami cz.1

5 listopada 2014






    Witajcie Dziewczyny !!!


   Okres jesieni oraz zimy to idealny moment aby zacząć kurację kwasami. Może większość z Was takich zabiegów nie potrzebuje i wasza twarz ma się dobrze. Jednak u mnie największy problem sprawiają pozostałości po trądziku. Wszelkie blizny  oraz przebarwienia są strasznie uciążliwe w codziennym funkcjonowaniu. 



Jak można się domyślić są strasznie trudne do ukrycia. Wiem ze istnieją na rynku kosmetyki które są w stanie ukryć niedoskonałości ale zazwyczaj mocno zapychają moją twarz i srpawiają że jeszcze gorzej się ma. W sumie zobaczcie sami jak jest teraz. Najwięcej przebarwień mam na policzkach. 



   Postanowiłam więc zrobić parę kroków do przodu i pomóc swojej cerze. W tym celu zamierzam wykonać serię zabiegów kwasami AHA w domowym zaciszu. Nie jestem kosmetyczką, dermatologiem ani kosmetologiem. Moja jedyna wiedza jaką posiadam w tej dziedzinie to masa obejrzanych filmów na ten temat , masa przeczytanych artykułów oraz recenzji plus konsultacje z kosmetyczką, u której kiedyś już wykonywałam podobne zabiegi. 

   Wiadomo, każdy kto decyduje się na tego typu zabiegi w domu sam na siebie bierze odpowiedzialność. Bez odpowiedniego przygotowania merytorycznego radziła bym nie brać się za tego typu zabiegi w domu. To jednak kwas, który może poparzyć może dostać się do oczu i zrobić jeszcze większą krzywdę. Dlatego bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie przed pierwszym zabiegiem


Dlaczego wybrałam kwasy owocowe ???

   Kwasy owocowe były wykorzystywane w kosmetologii  od lat. Ich cenne właściwości doceniały już nasze prababki, które powszechnie wykorzystywały maseczki zsiadłego mleka czy nacierały skórę twarzy świeżym sokiem z cytryny. Kwasy AHA występują naturalnie w przyrodzie. Możemy je znaleźć w wielu owocach oraz produktach wykorzystywanych na co dzień w kuchni.

Hydrokwasy działają jak peeling powodując stopniowe złuszczanie obumarłego naskórka, dzięki czemu skóra staje się wyraźnie gładsza, jędrniejsza, a drobne przebarwienia, blizny znikają. Obecnie duży rozwój farmacji umożliwił pozyskiwanie kwasów owocowych AHA z ich chemicznych odpowiedników.

W skład kwasów AHA wchodzą:

Kwas glikolowy – pozyskiwany z trzciny cukrowej.
Kwas mlekowy – występuje naturalnie w kwaśnym mleku oraz w kiszonych warzywach i owocach.
Kwas migdałowy – pozyskiwany z gorzkich migdałów.
Kwas jabłkowy – można go znaleźć w wielu owocach w szczególności w jabłkach, wiśniach itp.
Kwas winowy- występuje naturalnie w winogronach oraz winie.
Kwas cytrynowy- pozyskiwany naturalnie z owoców cytrusowych w szczególności z cytryny.

Kwas szczawiowy – występuje naturalnie w rabarbarze, szczawiu.

Właściwości kwasów:

  • poprawienie stanu skóry tłustej oraz trądzikowej
  • rozjaśnienie przebarwień potrądzikowe, plam barwnikowych, blizn
  • spłycenie blizn
  • zmniejszenie porów skóry
  • zwiększenie elastyny i kolagenu w skórze
  • rozjaśnienie cery
  • oczyszczenie skóry z zanieczyszczeń oraz obumarłego naskórka
  • regulacja pracy gruczołów łojowych
  • regeneracja skóry – znaczne opóźnienie procesu starzenia
  • niwelacja drobnych zmarszczek
  • wyrównanie kolorytu skóry
  • skóra jest promienna, miła w dotyku
Wskazania:
  • trądzik pospolity
  • blizny, przebarwienia potrądzikowe
  • drobne zmarszczki
  • rozszerzone pory skóry
  • przebarwienia, piegi
  • opóźnienie procesu starzenia skóry

Przeciwwskazania:
  • trądzik różowaty
  • przerwanie ciągłości skóry (rany, zadrapania itp.)
  • alergie skórne
  • opryszczka
  • zapalne zmiany skórne
  • ciąża, okres karmienia

Jakich kwasów użyje do wykonania peelingu?

   Swoje kwasy zamówiłam online. Pochodzą z firmy Ziaja. Miałam do wyboru dwa stężenia 25% lub 35%. Na początek wybrałam kwas o stężeniu 25%. Uważam , że jest bezpieczny i nada się do użytku domowego. Kwas ten stanowi element serii Ziaja Pro czerwona , zielona i szara. 



Eksfoliator (kwas Ziaja) posiada następujące składniki aktywne:

  • AHA 25% - kwas mlekowy, cytrynowy, glikolowy, maleinowy, winowy, 
  • prowitamina B5 (D-panthenol).


Cena za pojemność 250 ml butli zapłaciłam 69,99 zł. 

WSKAZANIA: trądzik pospolity, cera tłusta, łojotokowa, przebarwienia skórne, blizny potrądzikowe, skóra dojrzała, zmęczona
PRZECIWSKAZANIA: podrażnienia, trądzik różowaty, stany ropne skóry, wyprysk (egzema), skóra z ubytkami (skaleczenia, otarcia)
CEL ZABIEGU: wyraźne wygładzenie zmarszczek oraz intensywne nawilżenie naskórka i głębszych warstw skóry

EFEKT ZABIEGU: skóra z widocznie zwężonymi porami, przebarwieniami i bliznami, skóra gładka i nawilżona


   Dodatkowo do zabiegu dokupiłam maskę Ziaja Pro maska uspokajająca 250 ml / 27 zł.
Pochodzi ona z serii zielonej, niebieskiej i szarej. Idealnie nadaję się na nałożenie po zabiegu kwasem. Wyraźnie wzmacnia naturalną barierę ochronną naskórka,działa uspokajająco,łagodzi podrażnienia,zmniejsza skłonność do powstawania podrażnień.



   Kwasy Ziaja są o tyle bezpieczne , że można takie zabiegi wykonywać w domu. Chodząc do kosmetyczki jeszcze rok temu , zdałam sobie z tego sprawę, że samodzielnie mogę sobie takie zabiegi wykonywać w domu. Sama kosmetyczka mi to doradziła więc dlaczego by nie spróbować. 

   Jestem strasznie ciekawa jak się sprawdzą kolejne zabiegi na mojej cerze. Te poprzednie sprawiły , że moja twarz nabrała koloru i się bardzo wygładziła. Z pewnością dodam coś nie coś o kwasach Ziaja Pro w kolejnej części posta , na którą serdecznie zapraszam już dziś. 






A wy dziewczyny miałyście kiedyś robiony zabieg kwasami ??
A może wykonujecie go sobie same w domu ??

   

Pozdrawiam

kassiiaa.blogspot.com















SZABLON BY: PANNA VEJJS.