Po co piszę swojego bloga ?

18 lutego 2015
Dziś u mnie nie przeczytacie żadnej recenzji na temat kosmetyku czy porady. Natomiast natchnęło mnie, aby podzielić się z Wami przemyśleniem, po co tak właściwe piszę swojego bloga. Pytanie to pojawiło się u  mnie, po przeczytaniu jednego z komentarzy, który został umieszczony pod jednym z moich wcześniejszych postów. Początkowo chciałam odpowiedzieć na nie w komentarzu ale w pewnej chwili pomyślałam, że to dobry materiał na kolejny post. 


Blog jest medium powszechnym, który dzięki publikacji w internecie, może być dostępny dla wszystkich zainteresowanych jego zawartością. Każdy kto zakłada bloga, liczy na odzew ludu tzn. czytelników, w postaci komentarza pod postem. Ludzie zakładają przeróżne blogi m.in. piszą o swoim życiu, o sprawach zawodowych lub o swoich zainteresowaniach. Każdy pisząc bloga, na początku stawia sobie cel, który później w miarę upływu czasu chce osiągnąć. 

Pora więc odpowiedzieć sobie na pytanie :

                            Po co piszę swojego bloga ??? 

Ci, którzy są ze mną już od dłuższego czasu, wiedzą doskonale, że mój blog opiera się głównie na temacie urody i kosmetyków. Czasem przeplatają się posty związane z życiem codziennym, pielęgnacją włosów, recenzją kosmetyków czy też moje sprawdzone porady. Przy zakładaniu bloga nie myślałam o popularności, sławie i pieniądzach. Jestem skromną osobą i pisanie traktowałam jako spisywanie moich przemyśleń w wersji elektronicznej, w stylu notatnika dla mnie. Jeśli będę chciała coś sobie przypomnieć to wejdę, przeczytam i będę wiedzieć . Z czasem blog stał się dla mnie czymś więcej jak tylko zwykłym zapisywaniem notatek. Zrodziła się we mnie prawdziwa pasja blogowania. Kiedy zaobserwowałam wzrost liczby czytelników, postanowiłam bardziej przykładać się do publikowanej treści. Postawiłam sobie cel, żeby mój blog był zawsze przejrzysty, zgodny z tematyką, publikowane na nim zdjęcia były moją własnością i przekazywana treść była zawsze prawdziwa. 


Minęły już 4 lata odkąd pojawił się pierwszy wpis. Mogę napisać, że cel został w pewnej części osiągnięty.  Publikuję własne zdjęcia, które są mojego autorstwa. Od zawsze tliła się we mnie pasja fotografii, więc pragnę ją tutaj ukazywać w całej swojej okazałości. Z początku zdjęcia nie zawsze były dobrej jakości ale zrozumiałam, że dobre zdjęcie wygląda lepiej, zachęca czytelnika do przeczytania postu oraz czasem zapada w pamięci. Marzy mi się lepszy aparat do robienia fotek ale jak na razie muszę się zadowolić swoją ukochaną sony alpha 230, która stara się spełniać moje oczekiwania. Aby robić piękne zdjęcia nie potrzeba mega drogiego aparatu, wystarczy chęć i trochę kreatywności. Na blogu nie tylko mogę pisać recenzje, ale dzielić się swoim zainteresowaniem jakim jest fotografia. To jeden z głównych powodów prowadzenia bloga. 



Kolejny powód mojego blogowania to wolność jaką daje nam blog. Dzięki niemu, tutaj mogę wyrażać swoją opinię. Oczywiście należy  trzymać się pewnych zasad pisania m.in. ortografia, justowanie, przecinki, poprawnie zbudowane zdania, a co najważniejsze to przekazywana treść musi być wasza ( nienawidzę, jeśli ktoś bezczelnie kopiuje Moje i Twoje słowa na swój blog). Wiadomo czasami każdy przez pośpiech może popełnić błąd, ale polecam jednak sprawdzić tekst przed opublikowaniem. Później czytanie komentarzy typu: "ej najpierw naucz się pisać poprawnie... lub" ale masz byki w tekście" nie są zbyt przyjemne. Dzięki spójnie  napisanemu tekstowi, czytelnik będzie posiadał komfort czytania i chętnie wróci następnym razem. 

Zdobywanie nowych znajomości to kolejny punkt, który mogę zaliczyć do zadanego sobie pytania. Dzięki uczestniczeniu w życiu blogspota, poznałam wiele ciekawych osób. Można nawiązać nowe znajomości, wymienić się nawzajem doświadczeniem oraz swoim zdaniem na różne tematy. Czytanie Waszych słów sprawia mi ogromną przyjemność, a jeszcze większą sprawia mi fakt, że faktycznie czytacie co piszę i jesteście ciekawi pewnych rzeczy. Blogspot to społeczność gdzie można poznać naprawdę fajne osoby. Chyba się ze mną zgodzicie bez zawahania? 


Coraz więcej osób zakłada bloga w celu otrzymania za darmo produktów. Smuci mnie ten fakt, bo nigdy osobiście w taki sposób nie myślałam. Owszem sama nawiązuje współprace z różnymi firmami ale traktuję to jako swoją pracę. Jeśli otrzymuję coś od kogoś to automatycznie, ktoś ten  żąda czegoś w zamian. Zawsze staram się przykładać do testów otrzymanych produktów. Nigdy nie proszę o coś, czego wiem, że i tak nie użyję lub mi się nie przyda. Fakt nawiązywania współpracy traktuję jako swoje kolejne doświadczenie i powód pisania bloga, choć nie jest to najistotniejszy punkt (dlatego wspominam o tym na końcu) Dzięki temu uczę się być rzetelną i profesjonalną w tym co robię.

                         Podsumowując ... 

Blog pozwala mi rozwijać swoją kreatywność, pisać i dzielić się z Wami moim przemyśleniami. Traktuję go jako swoje hobby i poświęcam mu wiele swojego czasu. Blogowanie jest dla mnie czystą przyjemnością. Dzięki posiadaniu swojego bloga, znalazłam wiele życzliwych i miłych osób. Nawiązałam wspaniałe znajomości i współprace. Życzę sobie i Wam aby blogowanie było czymś więcej, niż zwykłym redagowaniem tekstów. Niech płynące od Was słowa trafiają do czytelnika i zapadają w ich pamięci. 

Ciekawa jestem czy wy potraficie odpowiedzieć na to pytanie: "Po co piszę swojego bloga". Z chęcią poczytam Wasze posty na ten temat.

Pozdrawiam Kasia. 













SZABLON BY: PANNA VEJJS.