Zbawienny wpływ Sauny na skórę

10 marca 2015
Zawsze podczas pobytu na basenie, zaglądam na kilku minutowy seans w saunie. Bardzo lubię tą chwilę relaksu i odprężenia. Ostatnio wyczytałam, że korzystanie z sauny to idealny sposób poprawy stanu skóry i organizmu przed latem. Jeśli macie ochotę zapraszam Was do lektury dzisiejszego postu. 


Są różne rodzaje sauny: suche, mokre i parowe. Osobiście korzystam z sauny suchej, rzadko z mokrej czy parowej. Oczywiście sauna jest dla wszystkich, mój mężczyzna również chętnie z niej korzysta c ja. Korzystanie z sauny ma wiele zalet dla urody i wyglądu naszej skóry. Dzięki wizytom gruczoły łojowe odblokowują się, a organizm pozbywa się nadmiaru sebum - dlatego sauna sprzyja osobom odchudzającym się, pomaga również w walce z cellulitem i niedoskonałościami skóry. Jestem tego żywym przykładem, ponieważ sauna miała zbawienny wpływ na mój trądzik. Z organizmu wraz z potem wydalana jest nadmierna ilość soli, co zapobiega zatrzymywaniu wody w organizmie i puchnięciu. Tkanki są lepiej ukrwione, a cera- dotleniona przez to nasza skóra staje się gładka. Organizm wolniej się starzeje. Przykładem są mieszkańcy krajów Skandynawskich. Tam sauna to ich codzienność. Starsi ludzie są ciągle aktywni. Dzięki wizytom wydalamy nieczystości, metale ciężkie i toksyny. Dzięki wytwarzanej w saunie większej ilości endorfin jesteśmy bardziej zrelaksowani i odprężeni. Zastosowane po wyjściu z sauny kosmetyki lepiej się wchłaniają. Uwielbiam kiedy w saunie są dodawane olejki eteryczne miętowe, owocowe, anyżowe, waniliowe itd.  Czasami sama noszę takie olejki i dodaję je do wody, którą polewam gorące kamienie, niestety nie każdy obiekt o to dba. 


Dbając o urodę w saunie, robisz również przysługę dla swojego zdrowia: hartujesz organizm i podnosisz ogólną odporność, przyspieszasz krążenie, wzmacniasz naczynia krwionośne, przynosisz ulgę nerwom. W niektórych przypadkach sauna jest wręcz zalecana przez lekarza, na przykład osobo cierpiącym na nerwice i nerwobóle, przewlekłe nieżyty górnych dróg oddechowych, reumatyzm. Przed skorzystaniem z sauny warto poradzić się lekarza, gdyż niestety osobom z pewnymi schorzeniami nie jest dane korzystać z jej dobrodziejstw. Przeciwwskazania zdrowotne:

-nadciśnienie tętnicze;
-nowotwory złośliwe;
-niewydolność krążenia;
-choroby organiczne układu nerwowego, płuc, nerek, wątroby;
-jaskra;
-daltonizm;
-grzybica.

Z sauny powinno się korzystać 1-3 razy w tygodniu. Niestety mi, dane jest korzystanie z niej co jakiś czas. Mam nadzieję, że w przyszłości to zmienię i będę częściej tam bywać. Marzeniem oczywiście było by mieć ją w domu. W saunie siedzimy od kilku do maksymalnie kilkunastu minut. Po wyjściu z sauny należy wejść pod chłodny natrysk. Najlepiej podzielić planowany na saunę czas na kilka części i po kilku minutach w pomieszczeniu wyjść na minutę i wejść pod natrysk, następnie znów wrócić do kabiny. Osobiście zazwyczaj robię sobie 10 minutowe sesje po 2-3 razy. Doskonałym zakończeniem całego rytuału będzie odpoczynek w pozycji leżącej przez kolejne 15-20 minut. Tam gdzie chodzę, obok sauny są leżaczki więc spokojnie można się zrelaksować przy muzyczce. 

Korzystacie z sauny ???  Napiszcie, co o niej myślicie ???

Pozdrawiam Kasia. 












SZABLON BY: PANNA VEJJS.