Mydłofaktura Szampon skrzypowy / sklep Biokram

15 kwietnia 2015
Ostatnio dość dużo naturalnych kosmetyków przewija się przez mojego bloga. Dzisiejszy post będzie o mydle do włosów własnoręcznie wykonanym przez markę Mydłofaktura. Mydełko możecie znaleźć w sklepie Biokram , za jedyne 11 zł / 85 g. Jest to w 100% naturalny kosmetyk, wykonany z naturalnych składników. 


W skład mydełka wchodzi :  Sodium Oleate, Aqua, Sodium Cocoate, Sodium Palmate, Sodium Castorate, Sodium Avocadate, Glycerin, Equisetum Avense Extract,Urtica Dioica Root Extract, Symphytum Officinale Root Extract, Aroma. 

Użyte surowce: oliwa z oliwek, olej kokosowy, olej palmowy, olej rycynowy, olej z awokado, susz ziela skrzypu, suszony korzeń pokrzywy, suszony korzeń żywokostu, olejek eteryczny herbaciany, olejek eteryczny lawendowy.


Producent pisze o szamponie tak:
Dzięki zastosowaniu oleju rycynowego (15%) oraz oleju z awokado (5%) szampon łagodnie myje i odżywia, pozostawiając włosy gładkie i miękkie w dotyku. Dzięki oliwie skrzypowej, ekstraktowi z korzenia pokrzywy i korzenia żywokostu szampon dostarcza włosom i skórze głowy składników zapewniających niezwykle delikatną pielęgnację. Olejek z drzewa herbacianego oraz olejek lawendowy mają zapewnić naturalne odświeżenie skóry głowy. Szampon skrzypowy można używać również do ciała i twarzy. Produkt jest nie testowany na zwierzętach. 

5 przykazań Mydłofaktury:

1. Wszystkie nasze produkty są produkowane ręcznie.
2. Nie używamy syntetycznych zapachów ani barwników.
3. Nie używamy konserwantów, utwardzaczy ani środków czynnych typu SLS.
4. W naszych mydłach NIE ma tłuszczów zwierzęcych. 
5. Mydła testujemy tylko na sobie, naszej rodzinie i przyjaciołach


Jak możecie dostrzec mydełko ma kształt krążka, więc jest wygodne w użyciu. Starczy go delikatnie zwilżyć i pomydlić w dłoniach. Następnie zaczynamy masować naszą skórę głowy. Głównie mydełka używałam, przy zwykłym codziennym myciu włosów. Niestety nie nadają się on do zmywania olejków, olejów itp. Jeśli chodzi o codzienne mycie mydełko delikatnie oczyszcza skalp głowy nie podrażniając go i nie wywołując świądu. Zapach jest bardzo ładny- skrzypowy. Wydaje mi się, że nadaję się do wszystkich rodzajów włosów. Ja mam wysokoporowate, cienkie, półdługie i u mnie sprawdza się dobrze. Jest jedna wada mydła, wasza skóra i włosy muszą się do niego przyzwyczaić. Przy pierwszych kilku użyciach moje włosy były dziwne w dotyku, matowe, nie mogłam ich rozczesać i ciągle czułam uczucie brudnej skóry głowy. Ale nie poddawałam się i używałam dalej. Po jakiś dwóch tygodniach w końcu widziałam pozytywne działanie produktu. Skóra głowy w końcu była czysta, włosy delikatnie w dotyku, łatwo się rozczesywały i nie miałam z nimi większego problemu. 


Zawsze swoje mycie włosów traktuję jako prawdziwą przyjemność. Staram się wykonać kilkuminutowy masaż głowy po to by produkt faktycznie mógł dobrze zadziałać. W końcu posiada tyle cudownych składników, więc minutowe masowanie raczej tutaj nic nie da. Tak więc polecam zawsze wykonywać kilkuminutowy masaż podczas mycia włosów. Jeśli chodzi o mydełko, polecam go z czystą przyjemnością. Kilka razy umyłam nim twarz i też sprawdził się dobrze. Z tego co widziałam, w sklepie Biokram możecie znaleźć jeszcze wiele innych mydełek tego producenta. Zostawiam Wam link do sklepu.  Fajnie, że są takie tanie i wydajne. 

Używacie takich produktów ?? Skusiłybyście się na taki produkt do mycia włosów ???

Pozdrawiam Kasia 








SZABLON BY: PANNA VEJJS.