KILKA PROSTYCH KROKÓW DO PIĘKNYCH I ZADBANYCH WŁOSÓW

20 listopada 2015
O włosach mogła bym pisać i pisać. Jest to mój jeden z ulubionych tematów tutaj na blogu. Bardzo przykładam się do pielęgnacji mojej czuprynki i świadomie mogę teraz się przypisać do listy włosomaniaczek. W dzisiejszym poście chciałam bym się z Wami podzielić kilkoma prostymi krokami, które mogą zdziałać cuda na naszych włosach. Jeśli macie ochotę zapraszam poniżej. 

piękne brązowe włosy


DOBIERZ ODPOWIEDNI SZAMPON DO POTRZEB TWOICH WŁOSÓW
_____________________________

O problemach swędzącej skóry głowy, mogliście już czytać na moim blogu ostatnio. Jedną z głównych przyczyn tego problemu ustaliłyśmy, że jest  źle dobrany szampon. Ważne jest aby nasz skalp był zawsze dobrze oczyszczony, jednak pamiętajmy o tym, by szampon go nie podrażniał ani nie wysuszał. Jestem zwolenniczką szamponów, które nie posiadają SLS, parabenów i innych drażniących środków. O aktualnych produktach, które używam możecie poczytać tutaj. 

ROZCZESUJ WŁOSY PRZED MYCIEM,  NIGDY PO
_______________________

Może wydawać się to dziwna rada, ale zawsze przed każdym myciem włosów powinniśmy rozczesać je porządnie. Obchodź się z nimi delikatnie, nie rozczesuj kołtunów na siłę. Włosy rozczesane przed myciem nie będą się plątać po ich myciu. Nie polecam rozczesywać włosów po myciu wtedy kiedy są mokre. To najgorsze co może być, łuski włosa są niedomknięte, cebulki osłabione i wtedy istnieje ryzyko jeszcze większego wypadnięcia włosów. Włosy zawsze rozczesują już kiedy są już prawie suche. Moją najlepszą szczotką, której do tej pory używam to TT. 

ZREZYGNUJ Z RĘCZNIKA I SIĘGNIJ PO BAWEŁNIANĄ KOSZULKĘ
__________________________

Bawełniana koszulka, której już nie nosimy może sprawdzić się jako nasz ręcznik. Jest to najlepsze co mogłam odkryć. Kiedyś używałam zwykłych ręczników i nigdy do tego nie przywiązywałam wagi czym odsączam wodę z włosów. Bawełniana koszulka nie dość, że świetnie odciśnie z włosów wodę to dodatkowo nie uszkodzi otwartych łusek włosa, będzie delikatniejsza dla nich i łaskawsza, niż twardy, szorstki ręcznik. Pamiętaj! Nigdy, przenigdy nie trzyj włosów po ich umyciu. Zawsze odciskam wodę koszulką i nakładam ją na chwilę na głowę, tak samo jak ręcznik. Po chwili zdejmuję i nakładam odżywkę w spreyu plus olejek na końcówki. 

DOBIERZ ODPOWIEDNI OLEJ DO POROWATOŚCI SWOICH WŁOSÓW
______________________

Jeśli już chcecie sięgnąć po olej i rozpocząć u siebie olejowanie włosów pierwsze co musicie zrobić to dobrać do swoich włosów odpowiedni olej. W moim przypadku sprawdzają się idealnie olej z pestek winogron, olej ze słodkich migdałów, rycynowy. W sieci można znaleźć wiele informacji o porowatości włosów oraz jakie olejki wybrać. Z wyborem odpowiedniego olejku idzie również wybór odpowiedniej metody jego nakładania. Można nakładać na sucho, na mokre włosy, na dwie/trzy godziny przed myciem, na całą noc itp. Trzeba testować, próbować i wybierać tą metodę, która sprawia, że włosy najlepiej wyglądają. 

SPANIE W MOKRYCH WŁOSACH TO NIEZBYT DOBRY POMYSŁ
______________________

Niestety mokre włosy w nocy będą się ocierać o pościel, będą pokręcone i w złym stanie. Sama jeszcze ciągle walczę z tym, aby nie iść spać w mokrych włosach. Najlepszym sposobem było by mycie włosów rano i suszenie ich zimnych lub letnim powietrzem z suszarki, ale najzwyczajniej w świecie czasami brak na to czasu. Ostatnio myję włosy już popołudniu kiedy wiem, że już nie będę wychodzić z domu. Kiedy myję je wieczorem, po umyciu susze "podsuszam"  je delikatnie letnim powietrzem z suszarki i związuje w bardzo luźno upięty warkocz. Wtedy włosy są już delikatnie suche i mam pewność, że nie ulegną uszkodzeniu w nocy. Czasami robię ślimaczki kiedy chcę się obudzić z kręconymi włosami. 

NIE FARBUJ WŁOSÓW JEŚLI ONE TEGO NIE POTRZEBUJĄ
________________________

Raz w życiu mi się zdarzyło zafarbować włosy, farbą kupioną w drogerii. Raz i nigdy więcej, chyba że już mi nie będzie zależało na tym aby mieć piękne włosy. Strasznie żałowałam tego, że je zafarbowałam, włosy po tym ruchu zaczęły mi bardzo wypadać i stały się bardzo suche. Było to trzy lata temu i od tego czasu nie miałam żadnej farby już na głowie. Jedynie na co chciała bym się skusić to Henna do włosów. Jestem ciekawa jak bym się sprawdziła u mnie no i najważniejsze co, ona nie niszczy tak włosów jak zwykła farba. Dziewczyny jeśli wasze włosy są lśniące i ładne nie katujcie ją farbą. Naprawdę to nic dobrego, wiem to po mojej mamie i cioci, które farbują włosy od młodości. Teraz bardzo żałują tego kroku. Włosy są liche i  wypadają z podwójną siłą. Kiedy patrzę na blogi, na których dziewczyny rozjaśniają, ściemniają, farbują swoje włosy co trzy tygodnie łapię się za głowę i mówię o nie. Co z tego, że producenci nakręcają nas swoimi marketingowymi chwytami, że farba jest dobra, nie posiada złych składników. Niestety prawda jest taka, że zmieniają tylko nazwy składników, które tak i tak nadal są tymi szkodliwymi. 

       _______________________________________________________________________
  
Mam nadzieję, że moje rady będą pomocne w jeszcze lepszym wyglądzie Waszych włosów. Ciekawa jestem czy znacie moje kroki, o których dziś pisałam, a może znacie jeszcze jakieś, które warto zastosować w pielęgnacji. Koniecznie zostawcie je w komentarzu, chętnie się o nich dowiem. 

Pozdrawiam Kasia 

ZAPRASZAM NA MOJEGO INSTAGRAMA










SZABLON BY: PANNA VEJJS.