JAK OBNIŻYĆ POROWATOŚĆ WŁOSÓW / PRZEJŚCIE Z WYSOKOPOROWATYCH NA ŚREDNIOPOROWATE W KIERUNKU DO NORMALNYCH

Jeśli jesteście troszkę bardziej zainteresowane pielęgnacją włosów, wiecie doskonale, że rozróżniamy cztery typy włosów: normalne, średnio, nisko i wysoko-porowate. Ja należę do tych, które posiadają włosy średnio porowate. Jeszcze półtorej roku temu należałam do osób posiadających włosy wysoko-porowate. Jeśli jesteście ciekawe jak udało mi się zmniejszyć ich porowatość, zapraszam na post. 


JAK OKREŚLIŁAM POROWATOŚĆ WŁOSÓW ?
_______________________
Pierwsze co to na pewno po dotyku, ale moim kolejnym testem był test z wodą. Wrzuciłam do kubka z ciepłą wodą mój jeden włos i odczekałam 15 min. Po tym kroku patrzyłam się co się dzieje z moim włosem. Jeśli włos szybko się zanurzył i pływa pod powierzchnią wody mamy włosy wysokoporowate. Jeśli włos delikatnie się zanurzył i pływa pod powierzchnią wody mamy włosy średnioporowate, a jeśli włos wcale się nie zanurzył i pływie po powierzchni wody mamy włosy niskoporowate. Isteniej wiele również innych metod, które można znaleźć w internecie na temat testu porowatości. 

JAK WYGLĄDAJĄ WŁOSY WYSOKOPOROWATE ?
_________________________
Najczęściej są to włosy kręcone lub falowane, skłonne do rozdwajających się końcówek i bardzo rozchylonych łusek. Posiadają chropowatą, szorstką nawierzchnię. Do pielęgnacji takich włosów potrzeba więcej cierpliwości i wkładu pracy. Byłam posiadaczką takich włosów przez jakiś czas, do czasu kiedy nie zaczęłam przywiązywać większej uwagi do ich pielęgnacji. Dziś mam włosy średnioporowate. 


JAK WYGLĄDAJĄ WŁOSY ŚREDNIOPOROWATE ?
_____________________
Włosy średnioporowate mają to do siebie, że nie sprawiają większych problemów przy ich układaniu. Włosy takie to takie coś pomiędzy włosami nisko porowatymi, a włosami wysoko i można nazwać je normalnymi. Włosy posiadają lekko rozchylone łuski i posiadają w miarę gładką powierzchnię. 



JAK ZMNIEJSZYĆ POROWATOŚĆ WŁOSÓW ?
________________
Jedną z podstawowych zasad to dobór odpowiedniej pielęgnacji. W przypadku włosów wysokoporowatych zaczęłam stosować odpowiednie olejki do olejowania. Między innymi używałam olejku z pestek winogron, firmy Nacomi który idealnie sprawdził się na moich włosach. Po takich zabiegach olejowania moje włosy stały się bardzo miękkie w dotyku i lśniące. Przez ten okres pielęgnacji włosów, gościły u mnie również olejki takie jak: olejek ze słodkich migdałów, olej lniany, olejek rycynowy oraz olejek z wiesiołka. Dodatkowo odpowiedni dobór odżywek i masek również może pomóc w zmniejszeniu porowatości. Włosy wysokoporowate uwielbiają chłonąć wszelkie emoliety - sylikony i olejki. Najlepszą metodą olejowania jest olejowanie włosów na mokro. U mnie taka metoda zdziałała cuda. Omijałam szerokim łukiem olej kokosowy, ponieważ włosy wysokoporowate się z nim nie lubią. Super sprawdza się również kuracja proteinowa, w przypadku takiej można używać protein pochodzenia mlecznego, roślinnego, owsianego lub kolagenowego. Tak jak możecie dostrzec u mnie najlepszym lekarstwem okazało się olejowanie. Kocham tą metodę pielęgnacji włosów i pozostanę przy niej już chyba do końca. Włosy wysokoporowate czyli suche, przypominające siano niestety niezbyt dobrze prezentują się na żywo, dlatego tak bardzo zależało mi na zmianie. Muszę przyznać, że jestem z siebie dumna i z aktualnego stanu włosów. Opłacało się mi poświęcenie im większej uwagi.

A wy jak dbacie o swoją porowatość włosów ?? Dążycie do zmian czy raczej lubicie ją i nic nie chcecie zmieniać. Koniecznie dajcie znać czy chcecie post o tym jakich konkretnych olejków używać do olejowania włosów ??

Pozdrawiam Kasia 

Prześlij komentarz
Copyright © 2014 kassiiaa.blogspot.com , Blogger