ULUBIONE SPOSOBY DEMAKIJAŻU TWARZY / CERA TŁUSTA, MIESZANA, TRĄDZIKOWA

1 marca 2016
Demakijaż twarzy to jeden z najważniejszych kroków w naszej pielęgnacji cery. Dziś stworzyłam dla Was aktualizację moich ulubionych sposobów demakijażu oczu i twarzy dla cery tłustej, mieszanej i trądzikowej. Zaznaczę, że sposoby sprawdzą się również w przypadku cery suchej oraz normalnej. Jeśli jesteście ciekawi, zapraszam poniżej.


DEMAKIJAŻ TWARZY ODPOWIEDNIO DOBRANYM NATURALNYM OLEJKIEM/ METODA OCM
____________________________________________
To jedna z moich ostatnio ulubionych form oczyszczania twarzy z makijażu i wszelkich innych zanieczyszczeń. Do metody tej podchodziłam parę razy i dopiero dziś wiem, który rodzaj olejku moja twarz lubi. Aktualnie gości w mojej łazience naturalny Bio olej kokosowy. Jest delikatny, radzi sobie bardzo dobrze ze zmyciem tuszu, eyelinera, cieni oraz podkładu i innych rzeczy. Nie dość, że cudnie pachnie, a ja jestem maniaczką kokosu to dodatkowo dobrze wpływa na stan cery tłustej, mieszanej i trądzikowej.  Pierwszy krok z jego występem w demakijażu to nałożenie na palce odpowiedniej ilości i rozgrzanie go w dłoniach do płynnej konsystencji. Drugi krok to rozprowadzenie go na twarzy i oczach. Wykonuję przy tym kilku minutowy masaż twarzy, dobrze masując okolice oczu i policzków. Kolejny krok to zmywanie olejku z twarzy za pomocą szmatki muślinowej. Szmatkę moczymy w gorącej wodzie i nakładamy na twarz, powoli ściągając olej z buzi. Powtarzamy to tyle razy aż twarz będzie czysta. Mała uwaga dla osób posiadających aktywne wykwity na twarzy ( starajcie się delikatnie pocierać twarz) lub całkowicie zrezygnować z szmatki muślinowej i wykonać demakijaż płynnym olejem kokosowym nałożonym na wacik kosmetyczny. Po dwóch tygodniach używania tej metody, zauważyłam że twarz jest w lepszej kondycji oraz jest mniej podatna na podrażniania. Brak wysuszenia, ściągnięcia - jednym słowem natura górą. Jeśli chcecie więcej poczytać na temat tej metody dajcie koniecznie znać w komentarzach.

Jakich naturalnych olejków można użyć jeszcze do demakijażu, oprócz kokosowego ? 

  • olejek rycynowy ( jako baza dodawana np. do olejku kokosowego lub użyty solo) 
  • oliwa z oliwek ( solo - dobrze nawilża )
  • olej arganowy (solo lub zmieszany z innymi olejkami, łagodzi podrażniania, wybiela przebarwienia)
  • olejek migdałowy ( polecany dla suchej skóry, dobrze nawilża i wygładza skórę)
  • olejek z orzechów laskowych ( polecany dla skóry trądzikowej)
  • olejek sezamowy ( dla cery trądzikowej )
  • olejek jojoba 




DEMAKIJAŻ TWARZY PRZY UŻYCIU GOTOWEGO BALSAMU 
_______________________________
Jeśli śledzicie mnie na bieżąco, ostatnio opublikowałam recenzję na temat bardzo fajnego balsamu do demakijażu marki Suti ( recenzja tutaj). Jest to gotowy produkt i metoda zmywania jest taka sama jak w przypadku metody OCM. Balsam ma konsystencję zbitą, a nałożona na dłonie rozpływa się w płynny olejek. Tak samo do tej metody wykorzystujemy szmatkę muślinową lub gąbeczki z celulozy, które znajdziecie w Rossmannie ( bodajże 2 szt. kosztują 3,99 zł ).


DEMAKIJAŻ TWARZY ŻELEM DO TWARZY 
______________________________
Jedna z moich najmniej lubianych metody demakijażu. To zmywanie demakijażu twarzy produktem typu żel. Ale chcę o niej wspomnieć ponieważ sprawdza się jedynie wtedy, kiedy wcześniej zmyjemy makijaż oka innym produktem. Takie żele nie zawsze bardzo dobrze radzą sobie z produktami kolorowymi. Produkt który aktualnie mam jest naturalny i niestety ze zmyciem tuszu radzi sobie dosyć kiepsko. Muszę długo myć twarz, a później dodatkowo jeszcze przecierać oczy płynem micelarnym, ale po takiej dawce mycia moje twarz i oczy są podrażnione. Jeśli np. używamy bardzo małej ilości kosmetyków kolorowych, metody zmywania żelem makijażu będzie tylko wtedy dobra, kiedy produkt nie będzie wysuszał, podrażniał itp. Po żele można sięgać np. do mycia tylko i wyłącznie samej buzi, omijając okolice oczu. Jestem przeciwniczkom wszelkich żeli do mycia buzi typu : żel antybakteryjny dla cery trądzikowej, czy też żel na problemy trądzikowe - posiadają bardzo mocne SLS oraz wysuszające składniki.


ZMYWANIE MAKIJAŻU SPECJALNIE DO TEGO PRZEZNACZONYM PŁYNEM MICELARNYM 
__________________________________________________
Jedna z najlepszych i najczęstszych metod, wśród demakijażu twarzy. Każda z Was doskonale zna tą metodę i już nie raz jej używał. W moim przypadku świetnie się sprawdza płyn Micelarny z Garniera ( różowe opakowanie ) mam go już po raz setny i jest najlepszy. Choć ostatnio mam ochotę na coś bardziej naturalnego. Miałam płyn Sylveco , ale niestety nie sprawdził się u mnie tak dobrze jak sądziłam. Demakijaż płynem micelarnym jest bardzo prosty, ale należy pamiętać o kilku zasadach. Z własnego doświadczenia polecam, zaczynać od zmywania oczu a później reszty twarzy. Nasączony płatek przykładamy do oka i delikatnie dociskamy, wykonując ruch ściągnięcia tuszu z oczu. Nigdy nie pocieramy - nie chcemy chyba szybszych zmarszczek i dodatkowego podrażnienia.



Podsumowując opisane metody, sprawdzone przez moją osobę sprawdzą się przy cerze trądzikowej, mieszanej i tłustej. Zapewnią dobre zmycie makijażu bez dodatkowych podrażnień. W zeszłym roku pisałam również podobny post o demakijażu, w którym przedstawiałam jednak wszystkie kroki jakie należy spełnić (wpis tutaj).

Koniecznie dajcie znać, którą metodę aktualnie stosujecie i jakich produktów używacie ?

Pozdrawiam Kasia










SZABLON BY: PANNA VEJJS.