WAKACJE NA KRECIE / ADELIANOS KAMPOS / HOTEL MARAVEL LAND

Hej ! Nasz wypad na Kręte dobiegł właśnie końca, ale z tego miejsca chciała bym Was zaprosić na naszą małą relację z tego całego pobytu. Wpis podzielę na kilka części z racji tego, że mam dużo zdjęć do pokazania i ciekawych miejsc do opisania. Zacznijmy jednak od początku. Nasz pobyt rozpoczął się 29.05 i trwał do 06.06.2016 roku.

MIEJSCA ZAKWATEROWANIA / HOTEL
__________________________________________________________________________________________________________________________________

Po wylądowaniu naszego samolotu na Kreteńskim lotnisku w Herlakion ( link ) i odnalezieniu naszego biura, zostaliśmy przewiezieni małym busikiem do naszego miejsca zakwaterowania. Wspomnę tutaj, że lecieliśmy z biura Sun&Fun. Nasz hotel znajdował się w miejscowości Adelianos Kampos - w samym centrum tego małego miasteczka, a hotel w którym mieliśmy okazję spać to Hotel Maravel Land 3*. Sam hotel nie jest hotelem ponieważ rozbudowany jest z kilku budynków, a pokoje traktowane są jak apartamenty. My dostaliśmy uroczy mały pokoik dla dwóch osób z balkonem i widokiem na przepiękny ogród. Pokoje z widokiem na morze i miejscowość również były, ale oczywiście o wiele droższe od naszego. Hotel posiadał jeden basen. jedną restaurację, lobby, bar oraz plażę ( kamienisto-piaszczystą ). Internet, z którego jedynie korzystaliśmy w celu znalezienia informacji był dostępny na recepcji oraz na barze przy plaży.  Podczas naszego pobytu w tym Hotelu byli goście głównie z Czech, Rosji, Niemiec i Polski. Głównie rodziny z dziećmi jak i samotne pary. Jeśli chodzi o ofertę z jakiej my korzystaliśmy to była to oferta Halb Board składająca się z śniadania oraz obiado-kolacji w formie bufetu. Czyli jemy wszystko, ale za napoje na obiado-kolacji płacimy. Sami z góry zdecydowaliśmy, że nie bierzemy oferty All- inclusive z tej racji, że będziemy bardzo mało przebywać w hotelu i jesteśmy z tego wyboru bardzo zadowoleni.

ADELIANOS KAMPOS / PLAŻA

Adelianos Kampos oddalone jest od Rethimnon o 7 km. Mieszka tutaj około 600 osób i miasto najbardziej nastawione jest na turystów. Język w jakim mówi się to Grecki a waluta to Euro. Adelianos Kampos posiada plażę, rozciągającą się na 2 km. Przy drodze mieści się wiele sklepików z pamiątkami oraz żywnością. Najwięcej można tutaj znaleźć wypożyczalni samochodów,skuterów oraz rowerów. Oczywiście nie mogę zapomnieć o tawernach do których kelnerzy chętnie zapraszają nas z drogi do siebie na jedzenie. Chciałam Wam wspomnieć o jednej naszej ulubionej, w której mieliśmy okazję zjeść dwa razy kolację. Mieściła się ona zaraz na przeciwko naszego hotelu,a jej nazwa to Levantes.  Jeśli chodzi o ceny i ilość to moim zdaniem nie jest dużo, jak za tak duże porcje jedzenia. Np. pierś z kurczaka grilowana, warzywa i frytki kosztują 8,50 Euro. Greckie piwo Mythos kosztuje 2,50 Euro / 0,3 l. Poniżej macie parę zdjęć restauracji.

Na ulicy roi się od dzikich kotów :)

Jestem zachwycona bujną roślinnością jaką można tutaj spotkać, a pod koniec maja kiedy to jeszcze zielone kwiaty i drzewa nie są wypalone od promieni słonecznych, prezentują się cudownie.

Byłam pod wrażeniem widoku pomarańczy, brzoskwini i nektarynek na drzewie. Pierwszy raz widziałam takie drzewka owocowe.

Jeśli chodzi o plażę w Adelianos Kampos to jest to plaża żwirowo- piaszczysta. My mieszkańcy hotelu Maravel Land mieliśmy swoją  plażę zaraz 200 m od pokoju z leżakami i parasolami ( koszt 5 Euro za cały zestaw : 2 leżaki i parasol - na cały dzień). Przychodzicie zajmujecie leżaki i po pewnym czasie przychodzi do Was Pani Barmanka i kasuje za leżak. Robi to przeważnie w godzinach od 10 do 15. Później zauważyliśmy, że leżaki są już nie kasowane i można z nich korzystać za darmo. Poniżej macie kilka ujęć z plaży przy hotelu.

W kolejnych częściach opiszę zwiedzane przez nas miasta na wyspie, dostępne kosmetyki w lokalnych sklepikach i czy warto wynająć samochód.