RECENZJA : SUCHY SZAMPON BATISTE / WADY I ZALETY UŻYWANIA / JAK CZĘSTO SOTOSWAĆ / PODRAŻNIENIE SKÓRY GŁOWY / CZY WARTO UŻYWAĆ SUCHEGO SZAMPONU ?

Witajcie moi drodzy, dziś przychodzę do Was z kolejnym postem na temat włosów. Głównym bohaterem dzisiejszej mojej wypowiedzi będzie słynny Suchy Szampon marki Batiste, wszystkim wokoło dobrze znany. Chciałam coś nie coś o nim napisać więcej, tak więc nie będzie to zwyczajna recenzja tego produktu. Używam go już od jakiegoś czasu i niestety miałam z nim wiele wlotów ale i upadków. Jeśli ciekawi Was co o nim myślę, czy go polecam i czy warto go używać zapraszam poniżej. Wiem, że ameryki nie odkryję tym postem, ale myślę że moje kilka słów może komuś pomóc w szukaniu informacji na temat tego produktu. 



SUCHY SZAMPON BATISTE / ŚWIEŻE WŁOSY BEZ WODY
____________________________________________________________________________________________________________________________________

Głównym składnikiem suchego szamponu jest bardzo drobny, chłonny proszek, który spełnia jednocześnie dwa zadania:
  • pochlania sebum (wydzielane przez skórę głowy — to jego nadmiar sprawia, że włosy są przyklapnięte i mają nieświeży zapach)
  • unosi włosy u nasady głowy, dzięki czemu fryzura optycznie zyskuje na objętości.
W wypadku Batiste składnik pochłaniający to skrobia ryżowa, która ma lepsze parametry od skrobii ziemniaczanej lub talku, stosowanych w konkurencyjnych produktach. Skrobia ryżowa jest drobniejsza, dzięki temu Batiste nie pozostawia białych śladów i nie trzeba go wyczesywać.

Osobiście posiadam dwa rodzaje szamponów Batiste: Cherry oraz Tropical

Skład suchego szamponu Cherry
Butane, Isobutane, Oryza Sativa (rice) Starch, Propane, Alcohol Denat., Parfum (fragrance), Coumarin, Distearyldimonium Chloride. 


Skład suchego szamponu Tropical
:

Butane, Isobutane, Oryza Sativa (rice) Starch, Propane, Alcohol Denat., Parfum (fragrance), Coumarin, Distearyldimonium Chloride, Cetrimonium chloride.

Składy są okropne - ale zapachy obłędne. Choć mój narzeczony uważa, że śmierdzą i kojarzą mu się z lakierami do włosów. 


 ZALET JEST JEDNA A WAD ? CZY SKÓRA GŁOWY MOŻE BYĆ PODRAŻNIONA ?
__________________________________________________________________________________________________________________________________

Jedną i jedyną zaletą jaką dostrzegłam w użyciu tego produktu to delikatna poprawa wyglądu moich włosów, które na drugi dzień po umyciu już zaczynają się u samej góry przetłuszczać. Niestety ta poprawa wygląda trwa coś około 2 godzin, później jest jeszcze gorzej niż było wcześniej. Moje włosy dość szybko lubią się przetłuszczać z natury. Szampon ratuje mnie jedynie w awaryjnych sytuacjach : 
  • rankiem, kiedy nie mam czasu już myć włosów, a muszę wyjść natychmiast do ludzi
  • na wakacjach ( plaża, namiot, biwak) 
I tutaj kończy się moja przyjaźń z tym produktem, ponieważ moje pierwsze podejście do tego szamponu było tragiczne. Pamiętam, że zakupiłam wersję Orientalną (wersja kokos) - był to mój pierwszy suchy szampon tej marki. Pamiętam, że po rozpyleniu go na włosy, pojawiała się biało- siwa powłoka, która po wyczesaniu palcami znikała. Włosy były lekko uniesione od nasady a nadmiar sebum był przykryty i zmatowiony.  Używałam go pamiętam namiętnie, kiedy nie miałam czasu myć włosów, przeważnie rano. Niestety moja przyjaźń z nim skończyła się nadmiernym swędzeniem skóry głowy i wypadaniem włosów. Stało się tak ponieważ, nadmiar sebum, który gromadzi się na skórze zatyka mieszki włosowe i hamuje wzrost włosów, a w konsekwencji prowadzi do ich wypadania (tak się dzieje przy np. łojotokowym zapaleniu skóry). Pokrywając głowę suchym szamponem nie ograniczamy wydzielania przez nią łoju, a jedynie sprawiamy, że jest niewidoczny przez to na kilka godzin spryskując włosy szamponem, moja skóra głowy nie oddychała. Od razu odłożyłam szampon i nie wracałam do niego przez kolejny rok. Obecnie skusiłam się ponownie i zakupiła dwie inne wersje zapachowe. Do tej pory nic się nie dzieje z moją skórą głowy i mam nadzieję, że złe efekty z poprzedniego romansu nie powrócą. Szamponu używam sporadycznie czy tylko wtedy kiedy na prawdę wiem, że nie mogę umyć włosów lub chce je delikatnie unieść u nasady. Zauważyłam, że robienie peelingów skóry głowy po używaniu tego produktu bardzo dobrze robi mojej skórze. Jest oczyszczona, lepiej funkcjonuje i chłonie wszelkie dobrodziejstwa z np. wcierek. Warto jeszcze przy jego aplikacji dobrze go wyczesać czy rozetrzeć palcami, chodzi tu nie tylko o estetykę - nie chcemy mieć białych włosów - ale przez to mniej produktu dostanie się na skórę głowy- a jak już wiecie składy są na bazie alkoholu, więc warto z nimi uważać. 
 
 
 
Nie zrezygnuję z ich ponieważ, uważam że to na prawdę bardzo fajne produktu, ale i też nie zrezygnuję z domowych sposobów - bardziej naturalnych - na uniesienie włosów i przedłużenie ich świeżości. Używam domowych specyfików- więc jeśli Was ciekawi co to, dajcie koniecznie znać o tym w komentarzach. Myślę, że od święta warto po niego sięgnąć - ale nie co dziennie.  

Poniżej kilka zalet i wad używania suchego szamponu, według Blogerek i Youtuberek :

Zalety suchego szamponu:
  1. myje włosy w zaledwie kilka minut i to bez użycia wody
  2. głównym jego składnikiem jest puder, który absorbuje sebum i resztki kosmetyków do stylizacji ze skóry głowy i całej długości włosa
  3. unosi włosy u nasady, dodając im objętości
  4. sprawia, że stają się puszyste i wyglądają na świeżo umyte
  5. nie niszczy kształtu ułożonej fryzury
  6. odpowiedni do każdego koloru i rodzaju włosów
  7. przeznaczony zarówno dla kobiet jak i mężczyzn
  8. można nim czyścić peruki
  9. wiele suchych szamponów zawiera ekstrakty roślinne, które zmniejszają łojotok

Wady szamponu:

  1. włosy po nim stają się matowe i mogą sprawiać wrażenie suchych
  2. trudno wyczesać puder z długich i ciemnych włosów
  3. skutkiem nałożenia za dużej ilości preparatu lub spryskania fryzury z bliskiej odległości może być efekt łupieżu i szary nalot
  4. wydajność szamponu jest nieadekwatna do ceny – w zależności od tego, której marce zaufamy, za produkt zapłacimy od 10 do 40 zł, a przy stosunkowo częstym stosowaniu sprayowa wersja kosmetyku kończy się już po około dziesięciu użyciach
  5. kilkukrotna aplikacja (bez przerw na mycie mokre) sprawia, że włosy tracą sprężystość, stają się sztywne i trudno je ułożyć
  6. zbyt częste używanie suchego szamponu może prowadzić do wysuszenia włosów

Używacie suchych szamponów ? Zdarzyło Wam się mieć podrażnioną skórę głowy przez nie ? Koniecznie wymieńcie się swoimi doświadczeniami na ich temat. 

Pozdrawiam Kasia :*

Prześlij komentarz
Copyright © 2014 kassiiaa.blogspot.com , Blogger