OLEJ KOKOSOWY NIERAFINOWANY EKO MALWA / DO CZEGO UŻYWAM OLEJU KOKOSOWEGO

6 września 2016
Witajcie w ten pochmurny, bardzo deszczowy dzień. Dziś chciałam do Was się odezwać z postem na temat oleju kokosowego. Ale nie będę rozpisywać się co to takiego, skąd pochodzi, jakie ma działanie ponieważ doskonale o tym wiecie. Olej kokosowy w zeszłym roku robił ogromną furorę w dziele kosmetycznym jak i żywieniowym. W moim poście chciała bym Was opisać jak go używam i do czego najlepiej mi się sprawdza. Zainteresowanych zapraszam poniżej. 


Oleje kokosowe dostępne są w sklepach internetowych, sklepach ze zdrową żywnością a nawet takich spożywczych. Trzeba mieć jedynie na uwadze, że najlepszy olej kokosowy jest nierafionowany i tłoczony na zimno. Wszystkiego jego pozytywne działania są zachowane wraz z jego przepięknym zapachem. Mój obecny olej kokosowy pochodzi ze sklepu Eko-malwa. 200 ml nierafinowanego oleju kosztuje 9,99 zł. Jedna z lepszych cen jakie można spotkać. 

W JAKI SPOSÓB WYKORZYSTUJĘ OLEJ KOKOSOWY 
___________________________________________________________________________________


W pielęgnacji ciała i twarzy: 

  •  Baza pod domowy peeling
Jest on  dla mnie jedną z podstawowych baz, na której tworzę produkty do pielęgnacji ciała takie jak by np. peeling cukrowy , peeling solny , peeling kawowy , peeling grejfrutowo- miętowy , peeling cytrynowo - miętowy i tak mogę wymieniać w nieskończoność. Olej świetnie wiążę ze sobą cukier i inne składniki tworząc, scrub do ciała. Dodatkowo nawilża skórę i sprawia że jest miękka w dotyku. 


  • Produkt do demakijażu w awaryjnej sytuacji
Stosuję ten patent już od bardzo dawna, olej kokosowy świetnie radzi sobie z rozpuszczeniem kosmetyków kolorowych. Nałożony na twarz i wmasowywany jako balsam do demakijażu pomoże usunąć z twarzy make-up.  Używam tego patentu w sytuacjach awaryjnych, kiedy to akurat skończył się mój produkt do demakijażu lub wtedy kiedy chcę użyć ściereczki muślinowej. 

  • Łagodzący balsam do nóg po depilacji
Nigdy nie używałam go jako balsamu na całe ciało, ponieważ nie lubię kiedy się wszystko do mnie lepi. Ale świetnie się sprawdza jako balsam łagodzący po depilacji nóg. Wsmarowany zaraz po depilacji złagodzi podrażnioną skórę. 

Olej kokosowy nie sprawdza się u mnie jeśli chodzi o włosy. Z natury są one wysoko porowate i maska bądź też olejowanie z jego udziałem powoduje niezły przesusz na moich włosach. Nie sprawdza się również olej kokosowy na dłonie i paznokcie - zamiast nawilżać bardzo wysusza i jeszcze bardziej uwydatnia suche skórki wokoło paznokci. 


 
W kuchni , do przygotowania posiłków :

Na oleju kokosowym uwielbiam smażyć naleśniki, placuszki bananowe, pierś z kurczaka, warzywa itp. Jest świetnym zamiennikiem oliwy dla osób, które dbają o sylwetkę. 

Ciekawa jestem czy wy również używacie oleju kokosowego ? Może macie jeszcze jakieś inne ciekawe jego zastosowanie ? Chętnie poczytam o nim w komentarzach.

Pozdrawiam Kasia :*








SZABLON BY: PANNA VEJJS.