DLACZEGO WYBIERAM NATURALNE KOSMETYKI DO PIELĘGNACJI CIAŁA , WŁOSÓW I TWARZY ? / EFEKTY PO TRZECH LATACH / LISTA ULUBIONYCH MAREK ORAZ SKLEPÓW Z NATURALNYMI KOSMETYKAMI

3 października 2016
Witajcie, dziś mnie naszło aby poruszyć kwestię związaną z moją naturalną pielęgnacją, którą rozpoczęłam jakieś trzy lata temu. Chciałam coś nie coś wyjaśnić na ten temat oraz podzielić się z Wami moim zdaniem na temat wyboru kosmetyków o naturalnych składach. Warto również wspomnieć tutaj o wygranej walce z trądzikiem, tak więc chętnych zapraszam poniżej.




DLACZEGO POSTANOWIŁAM SIĘGNĄĆ  PO NATURALNE KOSMETYKI ? 
__________________________________________________________________________________

Głównym powodem zmienienia kosmetyków była walka z trądzikiem. Przed 12 lat walczyłam o to aby moja twarz wyglądała dobrze. Podczas tego okresu nigdy nie zwróciłam uwagi na skład kosmetyków. Zapatrzona w reklamy w TV oraz internecie namiętnie kupowałam produkty drogeryjne typu żele do mycia twarzy, toniki, mydła, kremy, maści itp. produkty które miały dobrze oczyszczać cerę i sprawiać, że problem trądziku zniknie. Jednak dwa lata temu postanowiłam zmienić coś w swojej pielęgnacji. Pisanie bloga bardzo mi w tym pomogło, ponieważ zaczęłam zwracać szczególną uwagę na składy kosmetyków i bardziej interesować się pielęgnacją twarzy. Wprowadzanie naturalnych kosmetyków z początków było bardzo powolne, pamiętam że pierwszy naturalny produkt jaki kupiłam to olej kokosowy - który nakładałam na całą twarz, zamiast kremu. Później pojawiły się pół produkty takie jak np. korund kosmetyczny - który sprawdzał się świetnie w peelingach do twarzy , peeling enzymatyczny ( papaja i ananas) ze stronki zrób sobie krem. Następnie odkryłam moc żelu aloesowego oraz kwasów owocowych. Efekty były widoczne od razu! Po udanej próbie postanowiłam na dobre wprowadzić naturalne produkty. Dziś nie żałuję żadnej wydanej złotówki na olejki eteryczne, oleje, naturalne masła, hydrolaty! Tak jak niestety było w przypadku wydanych pieniędzy na drogie kremy od dermatologów - wtedy żałowałam bardzo i biłam się w czoło, że nie sięgałam po to co naturalne i tanie.


WIĘKSZA ŚWIADOMOŚĆ KONSUMENCKA PRZY WYBORZE KOSMETYKÓW 
_________________________________________________________________________________

Znacznie częściej czytamy składy nabywanych produktów i dochodzimy do wniosku, iż tak zwane kosmetyki BIO to dobry wybór, ponieważ składniki pochodzenia naturalnego zapewniają bezpieczną oraz zdrową pielęgnację. Niektóre z ogólnodostępnych kosmetyków mogą zawierać szkodliwe substancje, takie jak PEGi, silikony, parabeny, aluminium czy pochodne ropy naftowej, które mogą być powodem alergii i chorób. Podejrzewa się, że niektóre substancje sztuczne stosowane w kosmetykach mogą mieć również negatywne oddziaływanie na system hormonalny, dlatego aktualnie prowadzi się badania nad potwierdzeniem ich opcjonalnego związku z nowotworami. Natomiast kupując prawdziwie preparaty BIO z oficjalnie przyjętymi symbolami, możemy być pewni, iż zostały wykonane ze składników pochodzenia roślinnego lub mineralnego.

Tutaj odsyłam Was do postu na temat : SZKODLIWE SKŁADNIKI W KOSMETYKACH 

Ogromny tutaj wpływ mają media, które promują zdrowy styl życia. Już od dawna wiadomo, że niemal wszystko, co jest w naszym otoczeniu, nas zatruwa - żywność, woda, powietrze, leki, kosmetyki.


JAK PRZEJŚĆ NA NATURALNĄ PIELĘGNACJĘ , PRZECIEŻ KOSMETYKI NATURALNE RÓWNIEŻ MOGĄ UCZULAĆ ? 
__________________________________________________________________________________
Powoli ! To jedyne słówko, które przychodzi mi na myśl. Jedynie dzięki powolnemu wprowadzaniu naturalnej pielęgnacji, obserwacji, testom będziemy w stanie wybrać te najlepsze. Wiadomo kosmetyki naturalne / organiczne nie zawsze gwarantują nam oczekiwanych efektów. Każdy z nas może mieć uczulenie na brzozę lub lipę. Jednak nie warto rezygnować i wybierać te produkty, które nas nie uczulają. Jeśli w naszej łazience jest dużo produktów drogeryjnych na początku warto je zużywać normalnie i kiedy się dany produkt kończy zastępujemy go naturalnym. W moim przypadku było tak z peelingiem do twarzy miałam bodajże peeling do twarzy Lirene - zamieniłam go na domowy peeling na bazie oleju kokosowego i korundu kosmetycznego z dodatkiem olejku z drzewa herbacianego. Ważnym krokiem jest również czytanie składów danych kosmetyków. Warto czytać przed zakupem danego produktu recenzje, opinie ( na tych naprawdę wiarygodnych blogach) - często jest tak, że osoby piszą pozytywne recenzje tylko dlatego, że otrzymali produkt do testów i dana firma od nich tego oczekuje... Warto również stworzyć swoje własne produkty do pielęgnacji nie tylko twarzy ale i ciała oraz włosów. Obecnie mogę się pochwalić takimi kosmetykami sporządzonymi samodzielnie w domu jak : 
- peeling cukrowo - kawowy do ciała
- peeling cukrowo - solny z dodatkiem olejków eterycznych
- balsam do mycia twarzy / demakijażu na bazie masła shea oraz kakaowego 
- miodowy - oliwny balsam do paznokci 
Mieszam również różne oleje do olejowania włosów np. olej lniany, olej migdałowy, olej sezamowy, olej arganowy, olej rycynowy. 
Ostatnio zaczęłam również tworzyć sama w domu produkty czystości, odświeżacze powietrza i jestem zachwycona działanie. 
Dzięki naturalnej pielęgnacji oraz korzystania z darów matki ziemi czuję się lepiej, moje ciało wygląda dobrze, włosy układają się tak jak chce a ślady po trądziku znikają na dobre.  Oczywiście korzystam i kocham naturalne produkty dostępne w sklepach z naturalnymi kosmetykami. Kocham ich testowanie i odkrywanie nowych pozycji. Ostatnio jestem zauroczona marką Mydlarnia Cztery Szpaki. Teraz dzięki wielkiemu popytowi na naturalną pielęgnację mamy ogromny wybór kosmetyków organicznych/ naturalnych. 
Zapraszam Was również do przeczytania postu : WADY I ZALETY UŻYWANIA NATURALNYCH KOSMETYKÓW 


MARKI / SKLEPY Z  KOSMETYKAMI NATURALNYMI KTÓRE UWIELBIAM I POLECAM 
__________________________________________________________________________________

Jest ich masa, każdego produktu nie jestem w stanie wymienić ale podam Wam te moje najbardziej ulubione marki kosmetyczne, które mnie zachwyciły działaniem swoich produktów i sięgam po nie bardzo często. 

Pielęgnacja twarzy / ciała / włosów : 

- Eko malwa ( półprodukty , oleje, olejki eteryczne ) 
- Your Natural Side ( półprodukty , hydrolaty, olejki ) 
- Make me bio ( krem pod oczy , puder oczyszczający ) 
- Insight ( szampon do włosów , maska do włosów , odżywka do włosów ) 
- Kosmetyki Dla ( krem do twarzy , tonik ziołowy ) 
- Etja ( olejki eteryczne ) 
- Orientana ( henna bio do włosów, maseczka do twarzy ) 
- Nacomi ( olejki do ciała , oleje naturalne ) 

Sklepy :

- ekobieca ( dział z naturalnymi produktami ) 

Makijaż : 
- Annabelle Minerals ( podkłady mineralne, róże mineralne, pędzle ) 
- Lily Lolo ( podkłady mineralne, pędzle do makijażu, korektory mineralne ) 
- Felicea ( konturówki do twarzy ) 


Stosujecie naturalną pielęgnację ? Znacie moje ulubione marki ? Co myślicie o naturalnej pielęgnacji ? Koniecznie dajcie znać czy chcielibyście takie posty na temat moich domowych produktów, stworzonych z pół produktów ?

Pozdrawiam Kasia :*









SZABLON BY: PANNA VEJJS.