CZY WARTO WYNAJĄC SAMOCHÓD NA WAKACJE / ZWIEDZAMY CIEKAWE MIEJSCA NA KRECIE

Witajcie! Dziś przychodzę do Was z drugą częścią postu dotyczącego moich wakacji na Krecie. Dziś chciała bym Wam coś nie coś powiedzieć na temat wynajęcia samochodu na wakacjach, wady i zalety. Oprócz tego chciałam bym Was na chwilę przenieść na wyspę i pokazać co ciekawego udało nam się zwiedzić i zobaczyć. Kto jeszcze nie czytał pierwszej części zapraszam tutaj.

DLACZEGO WARTO WYNAJĄĆ SAMOCHÓD ? POTRZEBNE DOKUMENT / CENA / WADY I ZALETY WYNAJMU
_________________________________________________________________________________

Jeśli należymy do osób, które swój wypoczynek pragną spędzić aktywnie i decydujemy się na wynajęcie samochodu na wakacjach musimy pamiętać o tym, że nigdy ale to prze nigdy nie wynajmujemy samochodu przez internet. Dlaczego ? Ponieważ po pierwsze jest o wiele drożej niż na miejscu i stacjonarnie a po drugie tak naprawdę wynajmujemy kota w worku, widząc jedynie opis samochodu. Nasz pobyt trwał 7 dni i zdecydowaliśmy się wynająć samochód na 3 dni. W naszej miejscowości gdzie mieszkaliśmy - Adelianos Kampos wypożyczalnie samochodów rozciągały się na całej ulicy. Pierwsze co zrobiliśmy to chodziliśmy i mniej więcej pytaliśmy się o cenę wynajmu. W ostateczności postanowiliśmy wynająć samochód w wypożyczalni zaraz obok hotelu tzw. Euro-Car. Nasz rezydent również proponował nam wynajęcie samochodu, ale oczywiście jak zobaczyliśmy te ceny 3 razy powiększone od normalnych podziękowaliśmy od razu.  W wypożyczalni Euro- Car wszystkie samochody stały przed wypożyczalnią, przemiły Pan oprowadził nas po parkingu i wybrał dla nas samochód - peugeot 108 cabrio. Dla dwóch osób był idealny, miał w środku klimatyzację, otwierany dach itp. Sprawdził się idealnie na nasze wyprawy. Za wynajęcie samochodu zapłaciliśmy 100 Euro - 3 dni - opłata bez karty kredytowej. Jeśli byśmy posiadali kartę kredytową, musielibyśmy się liczyć z zastawem w wysokości 700 Euro. Do wynajęcia samochodu potrzebowaliśmy prawa jazdy i podanie nazwy Hotelu i pokoju. Samochód dostaliśmy w połowie baku i zwracaliśmy go z tą samą pojemnością. Byliśmy bardzo zadowoleni w wynajęcie. Zwiedziliśmy bardzo dużo jak na 7 dni pobytu, dotarliśmy prawie wszędzie, ponieważ infrastruktura na Krecie jest bardzo dobra - drogi są nowe i dobrze oznakowane. Oczywiście korzystaliśmy z aplikacji map Here na tel i mapki, którą dostaliśmy od rezydenta.

JAKIE MIEJSCA ODWIEDZILIŚMY NA KRECIE

Miasto Rethymno

Rethymnon z niespełna 40 tys. mieszkańców, to po Heraklionie i Chanii trzecie, co do wielkości miasto Krety. Miasto leży w północno-zachodniej części Krety, mniej więcej w połowie odcinka Nowej Drogi Narodowej, łączącego Chanię z Heraklionem. Rethymnon to jeden z najważniejszych ośrodków turystycznych na Krecie. W dalszym ciągu istotne jest również rolnictwo, a w szczególności produkcja oliwy z oliwek oraz innych produktów typowych dla rejonu śródziemnego. Wjeżdżając od strony Chanii trzeba liczyć się ze sporymi problemami z zaparkowaniem samochodu. Jedyny nieco większy parking znajduje sie niedaleko Fortezzy, jednak jest on bardzo oblegany. Oczywiście można próbować szczęścia szukając wolnego miejsca parkingowego w centrum miasta, ale w sezonie graniczy to z cudem. Nam udało się zaparkować samochód na nowej drodze, prowadzącej wzdłuż plaży oraz głównej promenady miasta.

Miasto Chania

Jest sercem wyspy Kreta, w związku z czym znajdziemy tu popularne plaże i restauracje, a także stylowe tawerny, bary i kawiarnie, które nadają temu miejscu niepowtarzalny klimat. Chania, po Heraklionie, jest drugim co do wielkości miastem na Krecie. Na każdym kroku można tu doświadczyć niezwykłej gościnności ze strony miejscowych mieszkańców. Do wyboru mamy tutaj szeroki wybór plaż. Plaże Elafonissi i Balos zalicza się do najpiękniejszych plaż w południowej Krecie. Godne polecenia są również plaże Platanias, Agia Marina, Maleme, Elafonissi, Falasarna, Kasteli w Chanii.

Miasto Plakias

Położone na południowo zachodnim wybrzeżu Krety. Nie jest zbyt duże dzięki czemu zachowuje dużo ze swojej tradycji i słynnej kreteńskiej gościnności. Jest z kolei na tyle duże aby zapewnić dość szeroki wachlarz oferty zakwaterowania, niezły wybór tawern i sklepów.  Piękna południowa, lekko zakrzywiona zatoka ma znakomite warunki do wypoczywania nad morzem. Na końcu zatoki znajduje się specjalna część wydzielona dla naturystów.  Góry otaczające Plakias od drugiej strony zapewniają możliwość wspaniałych spacerów między gajami oliwnymi i niezwykłymi widokami.

Miasto Frangokastello

Tutaj znaleźliśmy piaszczystą plażę, na której leniuchowaliśmy około trzech godzin. Plaża znajduję się obok ruin weneckiego zamku. Frangokastello to mała nadmorska miejscowość w obszarze Sfakia, na południowym wybrzeżu zachodniej Krety, 13 kilometrów na wschód od Chora Sfakion i na zachód od Plakias. Warto odwiedzić to oddalone od turystycznego zgiełku Krety miejsce. Słynie ono z pięknych plaż i weneckiego zamku o tej samej nazwie, który jest zachowany w bardzo dobrym stanie. Przynajmniej jego zewnętrzne mury, bo wnętrza są całkowicie puste, nie zachowały się nawet ściany.

To tyle jeśli chodzi o odwiedzone większe i fajniejsze miejsca na Krecie. Niestety nie udało nam się zobaczyć Laguna Beach, ale nic straconego :-P

Mam nadzieję, że post umili wam resztę dni.